IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Якість продукту – запорука успіху

Кожна людина мріє про затишок в оселі та охайний вигляд двору біля неї. Але сьогодні буває нелегко визначитися із запропонованими послугами та товарами, їх ціною і якістю. Професійними підказками та історією свого успіху з журналом «МЕГА» поділився Володимир Козира – директор ТОВ «ГАРАНТПЛЮСБУД».



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

Олександр Грабовський, засновник бренду «Star face family»:

«Розвиток  галузі моди і фешн-індустрії області це напрямок нашої роботи».

ОЛЕКСАНДР КУЗИК, генеральний директор « Electrolux»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

У горах, як удома. Нерухомість у Карпатах. Тенденції будівельного ринку.

Все більше українців замість життя в мегаполісі надають перевагу спокійним та затишним містечкам. Серед тих, хто пропонує сучасне комфортне житло в курортному куточку і девелоперська компанія «ПОЛЯРИС». Їхній житловий комплекс під назвою «Крайобраз» розташований у карпатському містечку Яремче.  Про тенденції в нерухомості, попит на будівельному ринку, привабливість та переваги житла в кліматичному курорті Прикарпаття розповіла СEO компанії Оксана Ціхоцька.



Що заважає побудувати Кремнієву долину в Україні?

Українські стартапи давно перемагають на світовому рівні, але вітчизняний бізнес-клімат стримує розвиток галузі. ЕП з'ясовувала, що відбувається у найбільш інноваційному секторі країни.

Українські стартапи зробили для іміджу України більше, ніж сотні політиків. Продуктами талановитих українців користуються мільйони жителів земної кулі, а молоді підприємці можуть стати новими лідерами країни.

Однак непередбачувана поведінка держави, низький внутрішній попит на інновації і небувалий рівень популізму заважають розвиватися українській стартап-екосистемі і не дають Україні перетворитися в східноєвропейську Кремнієву долину.

Оглядач "Економічної правди" розбирався, що відбувається в самій інноваційної галузі країни.

Низький внутрішній попит на інновації.

Успішні українські стартапи, орієнтовані на внутрішній ринок, можна порахувати на пальцях двох рук. Більшість з них працює в сегменті електронної комерції: Zakaz.ua, "Кабанчик", Crafta.

"Паростки інновацій загинули в умовах сталого економічної, політичної і військової кризи. Крім e-commerce, внутрішні інноваційні продукти не розвиваються", - вважає керуючий партнер GrowthUP Group Денис Довгополий.

Низький розмір ВВП, за яким Україна перебуває на 121 місці в світі між Бутаном і Гватемалою, породжує слабкий внутрішній попит. Як наслідок - стартапи тестують бізнес-модель в Україні, після чого йдуть на західні ринки, залишаючи в країні в кращому випадку R & D-офіси.

Саме так вчинив засновник сервісу пошуку репетиторів Preply Кирило Біга.

Перші продажі стартап зробив в Києві, але зараз учні та викладачі з України складають Preply тільки 13% доходів, а велика частина користувачів знаходиться в США і Європі.

При цьому команда Preply працює з київського офісу. Біга пояснює це невисокими цінами і непоганим рівнем життя в столиці.

"Розмір та ресурсна орієнтація економіки не дає можливості стимулювати внутрішній попит на інновації", - вважає Довгополий. Вихід із ситуації співрозмовники ЕП бачать у викоріненні корупції та бюрократії в країні.

"Україна швидко перетвориться в технологічний хаб, як тільки увійде європейську" трійку лідерів "по легкості ведення бізнесу", - упевнений керуючий партнер фонду AVentures Capital Андрій Колодюк.

Відсутність ікон підприємництва.

В Україні є безліч талановитих людей - засновників IT-компаній вартістю десятки і навіть сотні мільйонів доларів, які можуть претендувати на образ нової української мрії.

Серед них - Володимир Багаторічний з медіахолдингу Genesis з аудиторій 100 млн по всьому світу, Олексій Шевченко і Максим Литвин, ФАУНДЕР кращого в світі сервісу з перевірки англійської граматики Grammarly, Дмитро Сергєєв, який створив популярний фотобанк DepositPhotos, одесит Олександр Борняки, власник мережі відео-реклами VertaMedia.

Всі ці люди широко відомі в IT-колах. Їхні історії можуть надихнути мільйони співвітчизників на створення бізнесів. 

"Гоніння тих, хто не бажає заробляти, як всі (вони ж спекулянти і фарцовщики), а також формування перекручених соціальних цілей на кшталт" влаштуватися на хорошу роботу "або" успішно вийти заміж "підірвали фундамент майбутньої екосистеми підприємництва", - говорить керуючий партнер Chernovetskyi Investment Group Андрій Криворчук.

"Не дивлячись на успіхи деяких стартапів, в Україні все ще мало підприємців - їм немає звідки взятися. Культура ведення бізнесу була знищена за радянських часів і зараз бізнесмени самі пробивають собі дорогу без будь-якої підтримки з боку держави", - погоджується CEO інвестиційної компанії Digital Future Олексій Вітченко.

Непередбачувана держава.

Обшуки силовиків в IT-компаніях вже стали притчею во язицех, і навіть після зміни влади ситуація особливо не змінилася.

Вилучення серверів у одного з найбільших київських провайдерів "Ланет", винос обладнання у "Інтертелекому", маски-шоу в компанії YouControl, що працює з відкритими даними, - одні з небагатьох гучних справ останнього півріччя. Деколи справа доходить до абсурду: в березні херсонські податківці обшукали луцьку IT-компанію, переплутавши букви в назві.

Описана ситуація, а також війна і політична нестабільність збільшують ризики. Західні інвестори вважають за краще мати справу з українськими стартапами в тих випадках, коли юридично компанія оформлена в Європі або США і там же знаходиться її кістяк.

На думку Довгополого, все це остаточно розбалансувало бізнес-модель інвестицій в технологічні проекти. Звідси - наступна проблема.

Замкнуте коло: нестача інвесторів та стартапів.

За підрахунками Довгополого, в Україні діє 17 венчурних фондів та бізнес-ангелів, які можуть інвестувати від 200 тис дол до 1 млн дол.

"Наш досвід з Європи і Силіконової долини підказує, що для однієї інвестиції в США треба подивитися 100-200 проектів, зустрітися з 20-30 компаніями і провести аудит в п'яти-шести компаніях. В Україні щорічно створюється близько тисячі стартапів, з яких на інвестиції 200 тис дол - 1 млн дол можуть претендувати тільки 20-40 в рік. На 17 фондів це дуже мало ", - вважає Денис.

За даними виконавчого директора Української асоціації венчурного і приватного капіталу (UVCA) Ольги Афанасьєвої в Україні на різних стадіях працюють близько 3 тис стартапів.

Вихід із ситуації Довгополий бачить в інтеграції в глобальну інфраструктуру. "Швидше за все, доведеться зіткнутися в конкуренції капіталу і за капітал, але це тільки підштовхне галузь", - говорить підприємець.

Не у всіх вистачає терпіння дочекатися кращих часів. За різними оцінками в 2016 році Україна покинули 5-9 тис IT-фахівців.

"З огляду на внесок таких людей у ​​формування ВВП процвітаючих економік світу, можна констатувати, що разом з IT-фахівцями Україна втрачає мільярди доларів недоотриманого прибутку в рік", - говорить Криворчук.

Популізм як спосіб самозахисту.

Багато з опитаних ЕП інвесторів нарікають на високий рівень популізму в висловлюваннях "експертів ринку".

Криворчук за п'ять років відвідав близько півтора десятка екосистем, включаючи Кремнієву долину, Ізраїль, Індію, Китай, Таїланд, В'єтнам, Туреччину і Сінгапур. "З цих поїздок я виніс одне болюче висновок: усвідомив обсяги нісенітниці, в умовах якої функціонує світ українського IT", - відзначає він.

"Хтось видає себе за високооплачуваного експерта, якого запросили піднімати Україну. Однак в Україні він приїхав тільки тому, що це остання країна в світі, з якої його ще не виперли. Хтось активно торгує обличчям і просуває ініціативи, але забуває, що запоров все, за що брався. Хтось обіцяє стати прекрасним ментором для компанії, але пропадає в день, коли отримує частку ", - пише Криворчук, не називаючи імен.

Незважаючи на складності, позитивні моменти теж є. "Українські стартапи не просто беруть участь, а й перемагають у конкурсах світового рівня в США. Про Україну в світі часто говорять в розрізі війни або економічної кризи, але ми розвінчуємо ці стереотипи", - резюмує Колодюк.

Пише epravda.










ПОШУК ПО ДАТІ